San Francisco en camper....

17 mei 2015 - Manteca, California, Verenigde Staten

Vrijdagochtend al vroeg op pad. Met de tram naar de binnenstad. Daar aangekomen meteen kaartjes gekocht voor de cablecar, er stond al een aardige rij met wachtenden. De cablecar is leuk!  Je merkt onderweg  goed hoe heuvelachtig San Francisco is. Uitgestapt bij Fishermans Wharf. Het was nog vroeg en best wel fris, dus eerst ergens naar binnen voor koffie en warme chocolademelk. Daarna aan de wandel langs de Wharf, pier 39 met z'n vele winkeltjes en restaurantjes en naar de zeeleeuwen. Voor de laatste gingen we gewoon op het geluid af, wat een herrie.  En wat zijn het er veel! Het rondje langs de Wharf voltooid en toen op de hop-on hop-off  bus. We hebben 1 volle dag en morgen nog een halve om te besteden in San Francisco. Dit is een handige manier om zoveel mogelijk te zien  in korte tijd. De bus brengt ons langs alle grote toeristische  bezienswaardigheden en we stappen onderweg meerdere keren uit en later op een volgende bus weer op.
Na de tour gaan we nog even de stad in, wat gewinkeld, wat rondgelopen, we voelen de beentjes wel...
Uiteindelijk met de bus richting 4th Avenue, waar Frank woont, onderweg bij de Mac wat gegeten.

Zaterdagochtend weer vroeg op pad, met de tram downtown. Laatste kans (voorlopig) om San Francisco te bekijken. We wandelen door de grote winkelstraten, drinken ergens koffie en laten de indrukken van San Francisco bezinken.  Indrukwekkende stad, relaxt sfeertje en heel veel (zoals Frank het omschreef) "gekke" mensen. We zijn echt wel wat gewend dachten we, Amsterdam, Londen, Parijs, overal kom je bizarre types tegen. Maar San Francisco slaat alles, echt!  En wat je hier ook ziet, meer dan in andere grote wereldsteden, zwervers. Nog nooit ergens zoveel zwervers gezien als hier. ...
Zoals in elke grote stad de schrille tegenstelling tussen straten met winkels als Prada, Vuiton, Valentino, Gucci en 1 block verderop de onderkant van de samenleving, de daklozen.....ik weet wel dat ík niets aan hun situatie kan veranderen, maar het geeft me altijd een beetje een triest gevoel....
We nemen de tram terug naar 4th Avenue, nog een snelle lunch en dan naar Frank om onze spullen op te halen. We bellen een taxi en die brengt ons naar het ophaaladres van de camper.

Daar aangekomen verloopt alles redelijk vlot. Een paar wachtenden voor ons en dan zijn wij aan de beurt. Papierhandel controleren en invullen. Of we de instructiefilm thuis misschien al hebben bekeken? Ja, tig keer:). Mooi, dan hoeft dat daar niet meer. Mee naar buiten en daar staat onze camper. Hij is groot....enorm groot....( het is nu een dag later en we zijn  al helemaal gewend, we passen ons al aardig aan aan de Amerikaanse maatstaven:) )
Rondje om en door de camper, kijken of alles werkt en compleet is. En dan mogen we vertrekken. Kees rijdt en het valt hem alles mee, even wennen aan de automaat en de afmetingen van het bakbeest, vooral de draaicirkel.
Onderweg een stop bij een Walmart om de eerste boodschappen in te slaan.
Tegen zes uur komen we aan op onze overnachtingscamping in Manteca. Er is een plek voor ons gereserveerd en Kees parkeert ons bakbeest perfect achterwaarts. Koffers uitpakken, bed opmaken, alles in de kastjes, we eten een broodje, gaan douchen, lezen wat en om 21.00 uur is het mooi geweest. Slapen!
Zondagochtend. Perfect geslapen, goed bed. We hebben een vast bed, dus geen verbouwtoestanden en het staat op een verhoging. Je moet er als het ware een beetje "inklimmen". Kees zegt, het lijkt wel een troon.  Vanaf vandaag noem ik hem Alexander en hij mij Máxima haha.
 We hebben net ons ontbijt op, eieren met spek, ja we passen ons steeds meer aan:). Vandaag vervolgen we onze reis richting Yosemite, we zullen overnachten in Groveland.
Wordt vervolgd...

1. Diny:
    17 mei 2015
    Hoi Rietje en Kees, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan totnutoe! Ook heel leuk geschreven. Goeie reis en veel plezier!!!
  2. Marianne:
    17 mei 2015
    Pas een paar dagen onderweg en nu al zo veel gedaan. Dat ga je krijgen hè, als je zoveel wilt doen/zien in korte tijd. Maar het is geen straf zo te lezen. ;-) Goed hoor van Kees om hem zo even achteruit te parkeren! Misschien jij ook wel over een paar weken....
  3. Wijnand & Aly:
    17 mei 2015
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat we met jullie mee mogen reizen. EN NU SAMEN GAAN GENIETEN!!!
  4. Lia:
    17 mei 2015
    wat gaaf om te lezen en zo herkenbaar. Alsof we er ook bij zijn. Stoer hoor Kees met die camper.
    Nou geniet van yosimite. Xxx
  5. Yvonne Nagel:
    18 mei 2015
    Zo leuk om een beetje mee te kunnen reizen met jullie!
    Yosemite lijkt me fantastisch, dus ik ben erg benieuwd naar jullie belevenissen daar.
  6. Hellen:
    19 mei 2015
    Eindelijk even je verhalen gelezen en foto's en filmpjes gekeken! Zo leuk om te zien allemaal, die zeeleeuwen zijn geweldig he? En die camper.. WOW, wat een joekel, maar wel ideaal hoor! Ben heel benieuwd naar jullie verdere belevenissen. Voelt echt alsof ik er ook weer ben, leuke herinneringen. Heel veel plezier!!
  7. Joke:
    19 mei 2015
    Wat al een belevenis in korte tijd, leuk om te lezen en jullie zo te volgen. Geniet ervan! Groeten van ons uit een nat en koud Biddinghuizen.